Regulamin
Regulamin TaniaPaczka.pl
§1 Postanowienia ogólne i definicje
Jeżeli dana usługa nie została wyszczególniona w powyższym cenniku, zastosowanie mają stawki Przewoźnika wynikające z jego cennika lub postanowień regulaminu.
§2 Zamówienia
2.1
Użytkownicy korzystający z Serwisu, korzystają z Usługi umożliwiającej złożenie Zamówienia. Proces złożenia Zamówienia zaczyna się wybraniem kierunku wysyłki, wpisaniem wagi i wymiarów paczki oraz od określenia rodzaju i sposobu zapakowania przesyłki.
2.2
Użytkownik może jednocześnie zlecić odbiór bądź doręczenie wybranym Przewoźnikom, więcej niż jednej Paczki. W tym celu należy użyć opcji ‘Dodaj kolejną paczkę’.
2.3
Kolejnym etapem jest przekierowanie do ekranu wyboru Usługi przewozu spośród dostępnych w Serwisie. Rozróżniamy dostępne usługi Przewoźników:
- DPD - DPD Polska Sp. z o.o. (DPD) z siedzibą w Warszawie ul. Mineralna 5 (02-274), spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem nr KRS 0000028368, NIP 526-020-41-10.
- InPost - InPost Sp. z o.o. (InPost) z siedzibą w Krakowie przy ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000543759, NIP: 6793108059.
- Paczkomaty - InPost Paczkomaty Sp. z o. o., z siedzibą w Krakowie, ul. Malborska 130, 30-624 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000255841, REGON 120246484, NIP 6792895061.
- UPS - UPS Polska Sp. z o. o. (UPS) z siedzibą w Warszawie 01-222, ul. Prądzyńskiego 1/3, Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców pod nr KRS 0000036680, NIP: 522-10-04-20.
- Fedex oraz FedEx Express - FedEx Express Poland sp. z o.o. (FedEx), z siedzibą: 03-236 Warszawa, ul. Annopol 19, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców pod numerem KRS 0000357766, NIP 6342750606.
- DHL - DHL eCommerce (Poland) Sp. z o.o. (DHL) z siedzibą w Warszawie, ul. Osmańska 2 02-823 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000631916, NIP 9512417713.
- Ambro Express - Ambro Express sp. z o.o. sp. k. (Ambro Express) z siedzibą w Przykonie, ul. Przemysłowa 18, 62-731 Przykona, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem 0000635536, NIP 6681974952. Express
- Pocztex - Poczta Polska Spółka Akcyjna (Pocztex), ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000334972, NIP: 5250007313
- GLS - GLS Sp. z o.o. (General Logistics Systems Poland Sp. z o.o.) (GLS) z siedzibą w Głuchowie, gmina Komorniki (62-052), przy ul. Tęczowej 10, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem 0000005009, nr NIP 7851561831.
2.4
Po wyborze Przewoźnika należy uzupełnić dane Nadawcy i Odbiorcy oraz wybrać dzień odbioru Przesyłki. Na tym etapie Użytkownik podaje również dane do wystawienia faktury za Zamówienie.
2.5
Składając Zamówienie Użytkownik akceptuje niniejszy Regulamin oraz Regulamin Przewoźnika realizującego usługę (załącznik do niniejszego dokumentu).
2.6
Płatności dokonać można w ostatnim kroku zamówienia lub poprzez link do płatności przesłany na adres mailowy Użytkownika po złożeniu zamówienia. Płatności można również dokonać przelewem tradycyjnym na przesłane na adres mailowy dane.
2.7
Do końcowej ceny Zamówienia, jest doliczana opłata serwisowa w wysokości 2.50 zł brutto za zrealizowanie Usługi.
2.8
Wszystkie informacje o Zamówieniu i realizacji Usługi są wysyłane na podany podczas Rejestracji lub składania Zamówienia adres mailowy Użytkownika.
2.9
Zmiana danych w Zamówieniu:
2.9.1
Operator Serwisu umożliwia zmianę danych w Zamówieniu do chwili jego opłacenia. Po opłaceniu Zamówienia zmiana jest możliwa według postanowień poniższych.
2.9.2
W szczególnych przypadkach wskazanych w Regulaminach Przewoźników zmiana możliwa jest również po opłaceniu zamówienia, jednak nie później niż w terminie do 2 dni roboczych od planowanego odbioru paczki.
2.10
O przyjęciu do realizacji zamówienia Użytkownik zostanie powiadomiony wiadomością e-mail wysłaną na adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji lub podczas składania zamówienia.
2.11
Płatności i rozliczenia, dopłaty
2.11.1
Użytkownik zobowiązany jest do rozliczeń z Operatorem Serwisu z tytułu wykonania Usługi, zgodnie z Cennikiem. Dodatkowe opłaty do zamówienia zostały szczegółowo wskazane w Cenniku.
2.11.2
W przypadku poniesienia dodatkowych kosztów związanych z działaniami Użytkownika, o których mowa w ustępach poniższych, Użytkownik jest zobowiązany do pokrycia tych kosztów na rzecz Operatora Serwisu (zgodnie z aktualnie obowiązującym Cennikiem).
2.11.3
W przypadku Przesyłki tymczasowo zwróconej do TaniaPaczka.pl w przypadkach określonych w Regulaminach Przewoźników istnieje możliwość odesłania Przesyłki na wskazany przez Użytkownika adres. Koszt takiej usługi wyceniany jest indywidualnie i zależy od wymiarów, wagi i rodzaju paczki. Wysyłka paczki realizowana jest po zaksięgowaniu wymaganej wpłaty, Przewoźnikiem wskazanym przez Operatora Serwisu.
2.11.4
W przypadku, o którym mowa w ust. 3.10, Operator Serwisu może obciążyć Użytkownika dodatkowymi opłatami związanymi z przeprowadzoną czynnościami w związku z weryfikacją parametrów, gabarytów, jej kształtu lub niedozwolonej zawartości Przesyłki w ciągu 6 miesięcy od daty doręczenia Przesyłki. Rozliczenie następuje na podstawie faktury przesłanej przez Operatora Serwisu na adres mailowy wskazany przez Użytkownika. Wysokość opłaty w związku z weryfikacją przesyłki określona została w aktualnie obowiązującym Cenniku.
2.11.5
W przypadku wysłania pisemnego wezwania do zapłaty, które następuje nie szybciej niż po 14 dniach od wystawienia dopłaty, doliczana jest opłata za monit windykacyjny w wysokości maksymalnej:
20,00 zł brutto w przypadku przesyłek krajowych
30,00 zł brutto w przypadku przesyłek zagranicznych.
Opłata ma charakter stałej zryczałtowanej opłaty i stanowi rekompensatę za czynności windykacyjne.
2.12
Odbiory przesyłek dokonywane są zgodnie z Regulaminem Przewoźnika w dni robocze, w godzinach pracy pomiędzy 8:00 a 18:00, o ile nie ustalono inaczej. Data i godziny odbioru dostępne w formularzu Zamówienia są przewidywane, nie gwarantowane.
2.13
Czas realizacji Zamówienia (odbioru Przesyłki od Nadawcy) uzależniony jest od możliwości wybranego Przewoźnika oraz rodzaju Przesyłki. Paczki wielkogabarytowe oraz palety odbierane są do 3 dni roboczych od wskazanej w zamówieniu daty.
2.14
Przesyłki doręczane są w następujący sposób:
- przesyłki o wadze do 30 kg doręczane są w systemie „od drzwi do drzwi”, chyba że regulamin wybranego do wykonania usługi Przewoźnika stanowi inaczej;
- przesyłki przewyższające wagę 30 kg doręczane są według zapisów Regulaminów Przewoźników;
- przesyłki paletowe doręczane są w systemie „burta burta”, chyba że regulamin wybranego do wykonania usługi Przewoźnika stanowi inaczej.
2.15
W przypadku braku możliwości doręczenia Przesyłki do Odbiorcy zwracana ona będzie do Nadawcy. Wówczas Użytkownik będzie zobowiązany do uiszczenia dodatkowej opłaty za jej zwrot, zgodnie z Cennikiem.
2.16
Płatności za zamówienie dokonać można poprzez:
- bramkę płatniczą Przelewy24
- przedpłatę Prepaid
- płatność kartą: akceptowana jest płatność wszystkimi kartami VISA i MasterCard
- przelew tradycyjny na konto: 54 1140 2004 0000 3902 8309 9076 - mBank
W przypadku płatności przelewem tradycyjnym prosimy o przesłanie potwierdzenia płatności w wiadomości e-mail na adres kontakt@taniapaczka.pl, godzinach pracy naszego biura (8-16). Przy braku takiego potwierdzenia termin realizacji zamówienia może zostać przesunięty o jeden dzień roboczy.
2.17
Odstąpienie od umowy:
2.17.1
Umowa o świadczenie Usługi zawarta z Konsumentem jest umową zawartą na odległość w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 134 z późn. zm, dalej jako „uPK”).
2.17.2
Użytkownik będący Konsumentem może odstąpić na podstawie z art. 27 uPK od umowy o świadczenie Usługi zawartej w sposób opisany w ust. 1 powyżej, w terminie 14 dni od od złożenia Zamówienia i najpóźniej na jeden dzień przed planowaną datą odbioru Przesyłki, chyba, że Przewoźnik wykonał Usługę przewozu za wyraźną zgodą Użytkownika będącego Konsumentem, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Przewoźnika utraci prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi, o którym mowa w art. 27 uPK.
2.17.3
Użytkownik będący konsumentem może odstąpić od umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie elektronicznej na adres kontakt@taniapaczka.pl lub na piśmie. Wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
2.17.4
Prawo do odstąpienia od umowy na wykonanie Usługi nie przysługuje w przypadku gdy Przewoźnik rozpoczął świadczenie Usługi przewozu, o czym Użytkownik będący Konsumentem został poinformowany w wiadomości przesłanej na wskazany przez Użytkownika adres e-mail lub Usługa przewozu została wykonana przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy, za wyraźną zgodą Użytkownika będącego Konsumentem, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Przewoźnika utraci prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi, o którym mowa w art. 27 uPK.
2.17.5
Zwrot kosztów za opłacone zamówienie dokonywany jest w ciągu 14 dni od dnia następnego od potwierdzenia anulowania zamówienia. Zwrot dokonywany jest na konto, z którego dokonywano płatności, chyba że Użytkownik wskaże inną formę płatności lub inny numer rachunku bankowego do wpłaty.
W przypadku odstąpienia od umowy, przez Użytkownika będącego Konsumentem ponosi on koszty za spełnione przez Przewoźnika świadczenia do chwili odstąpienia od umowy przez Konsumenta, zgodnie z Cennikiem.
Użytkownik będący Konsumentem zawierający umowę o świadczenie Usługi może wyrazić żądanie wykonania tej usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy składając wyraźne oświadczenie obejmujące takie żądanie w chwili składania zamówienia. W takim przypadku Użytkownikowi będącemu konsumentem prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje.
Właściciel Serwisu wydaje Użytkownikowi będącemu Konsumentem potwierdzenie zawarcia umowy, o której mowa w ust. 1 za zgodą Konsumenta w formie e-maila wysłanego na adres e-mail Użytkownika wskazany przy składaniu zamówienia.
2.17.6
Zwrot z tytułu odstąpienia od umowy jest dodatkowo pomniejszony o kwotę 20 zł brutto, kiedy zamówienie zostało już wygenerowane - jest nadany numer Listu przewozowego.
2.17.7
W przypadku nadania paczki po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Użytkownik zostanie obciążony dodatkową opłatą wyszczególnioną w Cenniku. W takim zakresie charakter dokonywanych przez Użytkownika działań może wypełniać znamiona czynu zabronionego.
§3 Odpowiedzialność Właściciela serwisu
3.1
Serwis umożliwia porównanie wybranych dostępnych na rynku Usług przewozu oraz umożliwia zakup tych usług. Właściciel Serwisu ponosi wobec Użytkownika odpowiedzialność za prawidłowe działanie Serwisu, w tym: przekazanie zlecenia, realizację płatności, zawarcie umowy z Przewoźnikiem.
Za wykonanie Usługi przewozu odpowiedzialność ponosi wybrany Przewoźnik. Zakres i zasady odpowiedzialności określa Regulamin Przewoźnika. W przypadku braku realizacji Usługi Właściciel Serwisu odpowiada przed Użytkownikiem lub osobą przez niego upoważnioną. Ewentualne zwroty kosztów będą zwracane na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności za Usługę, chyba że Użytkownik wskaże inną formę płatności lub inny numer rachunku bankowego do wpłaty.
3.2
Właściciel Serwisu dokłada wszelkich starań w zapewnieniu poprawnego i ciągłego działania Serwisu, zapewniającego sprawdzenie informacji dostępnych w Serwisie lub możliwość złożenia Zamówienia na Usługę w dowolnej chwili.
3.3
Właściciel Serwisu odpowiada za przekazanie wskazanemu przez Użytkownika Przewoźnikowi zamówienie na Usługę przewozu Przesyłki.
3.4
Właściciel Serwisu odpowiada za właściwą ochronę Danych Nadawców i Odbiorców.
3.5
Właściciel Serwisu nie świadczy Usług przewozu przesyłek. Za wykonanie Usługi przewozu odpowiedzialność ponosi Przewoźnik, na zasadach i w trybie wynikającym z Regulaminu Przewoźnika oraz obowiązującego prawa.
3.6
Właściciel Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za działanie osób trzecich związanych z awarią techniczną Serwisu, jak również szkodliwe działanie, nienależyte wykonanie Usługi przewozu bądź niewypełnianie obowiązków Przewoźnika, chyba że jest ono skutkiem niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi przez Właściciela Serwisu. W przypadku wystąpienia szkody po stronie Użytkownika, o ile obowiązujące przepisy nie stanowią inaczej, Właściciel Serwisu ponosi odpowiedzialność w granicach doznanej szkody oraz tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła.
3.7
Właściciel Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za niepoprawny wybór Przewoźnika, niepoprawne przygotowanie Paczki przez Nadawcę oraz za odmowę odbioru Przesyłki przez Przewoźnika z winy Nadawcy.
3.8
Właściciel Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za:
- podanie przez Zleceniodawcę nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych,
- nieprzekazanie Przesyłki Przewoźnikowi,
- nieprzekazanie Przewoźnikowi wydrukowanego Listu Przewozowego dostarczonego przez Serwis
- naruszenie przez Użytkownika Regulaminu Przewoźnika,
- naruszenie przez Użytkownika niniejszego Regulaminu.
3.9
Właściciel Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za działania Odbiorcy, w szczególności za przyjęcie (lub odmowę przyjęcia) przez niego kierowanej do niego Przesyłki czy uiszczenia umówionej kwoty za pobraniem regulowane regulaminem Przewoźnika.
3.10
Operator Serwisu zastrzega sobie prawo do weryfikacji naliczonych opłat za świadczoną Usługę. W szczególności Operator Serwisu ma prawo do weryfikacji wagi oraz wymiarów Przesyłki lub Elementu na każdym etapie świadczenia Usługi.
W przypadku podania przez Użytkownika nieprawidłowych danych (w szczególności dotyczących wagi bądź gabarytów Paczki/ Przesyłki), nie uniemożliwiających wykonanie Usługi przewozu, zlecenie zostanie przyjęte, jednakże Użytkownik zostanie obciążony dodatkowymi opłatami zgodnie z Cennikiem, a w szczególności w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie rzeczywistej wagi, wymiarów, parametrów, usług dodatkowych lub zawartości Przesyłki, oraz jeśli zabezpieczenie wewnętrzne i zewnętrzne nie jest zgodne z wymaganiami Przewoźnika określonymi w jego regulaminie - na podstawie wystawionej przez Operatora Serwisu noty obciążeniowej, jednak nie później niż do 6 miesięcy od dnia wykonania Usługi przewozu przez Przewoźnika.
§4 Odpowiedzialność Użytkownika
4.1
Obowiązkiem Użytkownika jest podanie w Zamówieniu prawdziwych, zgodnych z rzeczywistością informacji o wadze i wymiarach, wartości oraz zawartości wysyłanej Przesyłki.
4.2
Za prawidłowość danych adresowych Nadawcy i Odbiorcy podanych w Zamówieniu odpowiada Użytkownik.
4.3
Za prawidłowość adresu mailowego odpowiada Użytkownik. Operator Serwisu nie weryfikuje poprawności wpisanego adresu mailowego i nie odpowiada za problemy wynikłe podczas realizacji Zamówienia spowodowane wpisaniem w zamówieniu błędnego adresu mailowego.
4.4
Nadawca zobowiązany jest do prawidłowego zapakowania oraz zabezpieczenia zawartości Paczki, zgodnie z wytycznymi zawartymi w regulaminie Przewoźnika realizującego Usługę przewozu.
4.5
Użytkownik, składając zamówienie w Serwisie zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego regulaminu oraz regulaminu Przewoźnika realizującego Usługę przewozu.
4.6
W przypadku usług z wymaganym wydrukowaniem etykiety, Nadawca zobowiązany jest do wydrukowania i naklejenia etykiety na Paczkę.
4.7
W przypadku Usług przewozu, w których to kurier (pracownik Przewoźnika) przywozi gotową etykietę, Nadawca powinien dopilnować przy wydawaniu Paczki, żeby kurier (pracownik Przewoźnika) od razu nakleił na nią właściwą etykietę. Należy również zweryfikować prawidłowość danych znajdujących się na etykiecie. Użytkownik składający Zamówienie obowiązany jest do przekazania informacji Nadawcy.
4.8
W przypadku wysyłki więcej niż jednej Paczki pod różne adresy, za naklejenie etykiet na właściwe Paczki odpowiada Nadawca. Użytkownik składający Zamówienie obowiązany jest do przekazania informacji Nadawcy.
4.9
W przypadku Usług przewozu, w których to kurier (pracownik Przewoźnika) przywozi gotową etykietę, w sytuacji gdy kurier nie będzie miał takiej etykiety, Nadawca nie powinien wydawać paczki. Takie zdarzenie należy niezwłocznie zgłosić do Operatora Serwisu.
4.10
Użytkownik zobowiązuje się poinformować Odbiorcę, by w razie zauważenia uszkodzenia Paczki/Przesyłki przy doręczeniu zgłosić to kurierowi, reprezentującemu Przewoźnika oraz spisać protokół szkody. Użytkownik obowiązany jest poinformować Odbiorcę o przewidywanym terminie realizacji Usługi przewozu. Z tytułu dodatkowych czynności serwisu związanych z tzw. pustym podjazdem i koniecznością ponowienia doręczenia naliczane są dodatkowe opłaty zgodnie z Cennikiem.
4.11
Użytkownik zobowiązuje się do uregulowania wszelkich dopłat nałożonych przez Przewoźnika zgodnie z Cennikiem, związanych z różnicą między deklarowanymi w zamówieniu, a rzeczywistymi parametrami paczki.
4.12
Operator Serwisu nie weryfikuje deklarowanej w zamówieniu zawartości paczek. Za nadanie przedmiotów wyłączonych z transportu odpowiada Użytkownik mając na uwadze §6 niniejszego regulaminu.
4.13
Użytkownik zobowiązuje się do powiadomienia Odbiorcy o planowanej przesyłce, a także o konieczności zapewnienia odpowiednich narzędzi, urządzeń lub osób niezbędnych do rozładunku Przesyłki, jeżeli taka konieczność zachodzi.
§5 Ubezpieczenie
5.1
Po stronie Użytkownika leży odpowiedzialność za prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym określenie zawartości Paczki, podanie jej wartości oraz sprawdzenie czy przedmioty wchodzące w jej skład nie naruszają regulaminu Przewoźnika.
5.2
Przedmioty w przesyłce podlegają ubezpieczeniu zgodnie z ich rzeczywistą wartością, nie większą jednak niż podana w zamówieniu wartość przesyłki lub w Usługach przewozu, gdzie ubezpieczenie jest już wliczone w cenę, maksymalna wartość ubezpieczenia Przesyłki. Wartość przesyłki ustalana jest na podstawie dokumentów zakupu przedmiotów znajdujących się w przesyłce.
5.3
Przedmioty wyłączone z transportu przez niniejszy regulamin oraz regulamin Przewoźnika realizującego usługę nie podlegają ubezpieczeniu. W przypadku uszkodzenia przesyłki, w której odnotowano przedmioty wyłączone z transportu, Przewoźnik może odrzucić reklamację składaną dla takiej Paczki.
5.4
Podmiotem odpowiedzialnym za wypłatę odszkodowania jest wybrany Przewoźnik lub inna organizacja wymieniona w regulaminie wybranego Przewoźnika.
§6 Towary wyłączone z transportu
6.1
Wszyscy dostępni w Serwisie Przewoźnicy zawierają w swoich regulaminach informacje o przedmiotach wyłączonych z transportu (załączniki do niniejszego regulaminu).
6.2
W przypadku Przesyłki z towarami niebezpiecznymi lub towarami zagrażającemu bezpieczeństwu innych Paczek, Przewoźnik ma prawo utylizacji takiej paczki bez informowania o tym. Koszt utylizacji obciąża Użytkownika składającego Zamówienie.
6.3
Najczęściej wyłączone towary z transportu:
- żywność,
- materiały łatwopalne,
- lekarstwa na receptę (w formularzu zamówień prosimy precyzować dokładniej jakiego rodzaju farmaceutyki będą przewożone, np. suplementy diety, witaminy),
- alkohol, papierosy, wyroby tytoniowe,
- materiały wybuchowe lub radioaktywne,
- substancje żrące lub cuchnące,
- broń i amunicję, narkotyki lub leki i środki psychotropowe, za wyjątkiem przedmiotów wysyłanych w celach naukowych lub medycznych przez ustawowo do tego upoważnione instytucje,
- żywe rośliny i zwierzęta,
- zwłoki, szczątki ludzkie lub zwierzęce,
- dzieła sztuki, antyki, kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci lub formie, waluty, zbywalne papiery wartościowe, certyfikaty i jakiekolwiek inne walory zbywalne,
- substancje, które mogą zabrudzić lub w inny sposób uszkodzić pozostałe przesyłki,
- instrumenty muzyczne smyczkowe i szarpane,
- towary wymagające zachowania szczególnych warunków przy ich przemieszczaniu lub składowaniu (np. przewożenia w określonej pozycji np. poziomo, szkło, telewizory, ceramika, części nadwozia samochodowego, inne towary delikatne)
6.4
W przypadku paczek z lub do Wielkiej Brytanii obowiązuje całkowity zakaz wysyłki leków za wyjątkiem witamin i suplementów diety.
§7 Reklamacje
7.1
Operator Serwisu służy pomocą w procesie złożenia reklamacji z tytułu Usług przewozu. Reklamacje rozpatrywane są przez Przewoźnika.
7.2
Użytkownik może zgłaszać reklamacje dotyczące nienależytego funkcjonowania stron internetowych Serwisu, realizowanych Usług oraz Usług przewozu świadczonych przez wybranego Przewoźnika (w zakresie wskazanym w punkcie 7.1 i 7.4). Reklamacje przyjmowane są poprzez formularz reklamacyjny (https://www.taniapaczka.pl/reklamacja) lub pisemnie na adres Operatora.
7.3
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpoznaniem reklamacji Użytkownik zostanie poproszony o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie i terminie do 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieodesłanie wymaganych informacji lub dokumentów w wyznaczonym terminie, wiąże się z uznaniem reklamacji za niezasadną i zostaje ona zakończona odmownie.
7.4
Operator Serwisu pomaga tylko w procesie składania reklamacji. Użytkownik ma prawo złożyć reklamację także bezpośrednio do Przewoźnika.
7.5
Reklamacje zgłaszane do Przewoźnika wykonującego Usługę przewozu powinny być składane w terminach oraz z zastosowaniem procedur określonych w Regulaminie Przewoźnika wykonującego usługę przewozu przy uwzględnieniu powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.
Zalecane jest, aby zgłoszenie zostało zgłoszone na protokole reklamacyjnym Przewoźnika w terminie 7 dni od daty odbioru Przesyłki w przypadku stwierdzonego ubytku lub uszkodzenia Przesyłki oraz 14 dni od daty nadania Przesyłki w przypadku opóźnienia w doręczeniu przesyłki lub niezrealizowania zamówienia.
7.6
Prawidłowo złożona reklamacja w przypadku ubytku lub uszkodzenia przesyłki powinna zawierać:
- Kopię protokołu reklamacyjnego spisanego w obecności przedstawiciela Przewoźnika,
- udokumentowane uprawnienie do dochodzenia roszczenia w zgłoszonej wysokości w postaci faktury zakupu przedmiotu, którego dotyczyła szkoda lub kalkulacji kosztów jego wytworzenia sporządzoną przez głównego księgowego lub osoby uprawnione do reprezentacji (w przypadku producentów) lub faktury za naprawę lub szczegółowy kosztorys naprawy, w przypadku, gdy naprawa została wykonana, udokumentowaną kwotę roszczenia.
7.7
Operator Serwisu przekazuje do Przewoźnika reklamację niezwłocznie w terminie 1 dnia roboczego od daty otrzymania złożonej reklamacji. Użytkownik otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w Formularzu Reklamacyjnym.
7.8
Mając na uwadze, iż Operator Serwisu jest wyłącznie pośrednikiem przy realizacji Zamówienia, wszelkie reklamacje związane z nienależytym wykonaniem Usługi przewozu są rozpatrywane bezpośrednio przez Przewoźnika, zgodnie z właściwym Regulaminem Przewoźnika i przekazywane Użytkownikowi w chwili otrzymania odpowiedzi od Przewoźnika.
7.9
Wypłaty środków z tytułu uznanych reklamacji przekazywane są na wskazany przez Użytkownika nr rachunku bankowego niezwłocznie, nie dłużej niż w ciągu 30 dni od daty przekazania Operatorowi Serwisu decyzji przez Przewoźnika.
7.10
W przypadku naliczenia przez Przewoźnika lub Operatora Serwisu dopłaty do przesyłki Użytkownik ma prawo do wniesienia reklamacji na adres e-mail kontakt@taniapaczka.pl bądź na adres pocztowy Operatora Serwisu. Reklamacja nie uprawnia do nieopłaceenia faktury.
7.11
Odbiorca zobowiązany jest przy doręczeniu paczki do sprawdzenia jej stanu. Podstawą do przyjęcia reklamacji w przypadku uszkodzenia opakowania paczki, mogącego wskazywać na uszkodzenie jej zawartości jest zgłoszenie tego kurierowi doręczającemu (reprezentującego Przewoźnika) i spisanie protokołu szkody. W odniesieniu do Konsumentów zaleca się w przypadku uszkodzenia opakowania paczki, mogącego wskazywać na uszkodzenie jej zawartości zgłoszenie tego kurierowi doręczającemu, reprezentującemu Przewoźnika i spisanie protokołu szkody.
7.12
W przypadku braku uszkodzeń opakowania i zaobserwowaniu uszkodzeń zawartości, należy taką sytuację zgłosić niezwłocznie do Operatora Serwisu. W zgłoszeniu należy dołączyć zdjęcia, które powinny przedstawiać sposób zapakowania paczki, sposób zabezpieczenia zawartości (zdjęcie wnętrza paczki) oraz zdjęcia przedstawiające uszkodzone przedmioty.
7.13
Termin rozpatrzenia reklamacji dotyczącej Usługi przewozu wykonywanej przez Przewoźnika jest opisany w regulaminie Przewoźnika dotyczącym wybranej usługi dostępnym jako załącznik do niniejszego regulaminu. Jest on nie dłuższy niż 30 dni liczony od momentu kompletnie złożonej reklamacji.
7.14
Reklamacje dotyczące nieprawidłowego funkcjonowania serwisu lub jego dostępu należy złożyć na adres e-mail kontakt@taniapaczka.pl bądź na adres pocztowy Operatora Serwisu. Reklamacje rozpatrywane są przez Operatora Serwisu w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo złożonej reklamacji.
§8 Przesyłki pobraniowe
8.1
Wypłata środków z przesyłek pobraniowych następuję na polski numer konta podany podczas składania zamówienia. W przypadku przesyłek za pobraniem, których zasady realizacji określa Regulamin Przewoźnika, Użytkownik upoważnia Operatora Serwisu do odbioru w jego imieniu kwoty pobrania i przekazania na rzecz Użytkownika.
8.2
Termin realizacji wypłaty pobrania trwa nie dłużej niż 14 dni roboczych, liczonych od następnego dnia od doręczenia przesyłki.
8.3
W przypadku błędnie podanego numeru rachunku bankowego termin wypłaty pobrania może ulec wydłużeniu.
8.4
Warunkiem koniecznym do przekazania środków, o których mowa w § 8 pkt 1 na konto wskazane w Zamówieniu jest otrzymanie środków od Kuriera (Przewoźnika) na konto Operatora Serwisu.
§9 Prepaid
9.1
Zwiększenie salda na Koncie PrePaid dokonuje się poprzez wpłatę środków w Panelu Klienta w zakładce https://www.taniapaczka.pl/panel/
9.2
Konto PrePaid posiada limit zgromadzonych środków. Maksymalne saldo wynosi 10000 zł
9.3
Stan Konta PrePaid uaktualniany jest natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty przez Operatora.
9.4
Dokonanie zapłaty z Konta PrePaid za składane zamówienie Usługi powoduje natychmiastowe przystąpienie Serwisu do realizacji zamówienia.
9.5
Zwrot niewykorzystanych środków z Konta PrePaid następuje po rozwiązaniu Umowy i usunięciu Konta przez Usługodawcę, na wskazany przez niego w Panelu Klienta rachunek bankowy.
§10 Dane
10.1
Administratorem danych osobowych jest:
Pure Medica sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Gliwicka 51, 40-853 Katowice NIP: 6343015820, REGON: 523429770, KRS: 0000997729. E-mail: kontakt@taniapaczka.pl
10.2
Podanie danych jest dobrowolne lecz niezbędne do realizacji zamówienia i wykonania usługi pośredniczącej.
10.3
W celu zagwarantowania przetwarzania danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można skontaktować pod adresem e-mail: kontakt@taniapaczka.pl
10.4
Zbierane są Dane Użytkownika, Nadawcy,Odbiorcy, które są niezbędne do realizacji Usługi Przewozu:
- imię, nazwisko lub nazwa firmy
- numer NIP
- adres pocztowy odbioru i dostawy
- adres e-mail
- telefon kontaktowy
- numer rachunku bankowego
10.5
Podczas składania pierwszego zamówienia można utworzyć konto użytkownika. Nie jest to warunek konieczny.
10.6
Dane podane w serwisie będą przetwarzane na podstawie art.6 ust. 1pkt a) i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
10.7
Dane podawane w formularzu zamówienia nie są widoczne dla osób nieuprawnionych i mają charakter poufny.
10.8
Twoje Dane możemy przekazywać następującym podmiotom:
- Firmom kurierskim (Przewoźnikom) - w celu realizacji umowy pośrednictwa w przewozie przesyłek,
- Partnerom Współpracującym - w celu realizacji umowy pośrednictwa w przewozie przesyłek,
- Innym partnerom serwisu w zakresie niezbędnym dla wykonania usługi.
Dane przetwarzane są wyłącznie celu zawarcia umowy o świadczenie Usług określonych w Regulaminie i ich realizacji, jak również w celu przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego i rozpatrzenia reklamacji na te usługi, składanych zgodnie z Prawem cywilnym. Brak przekazania danych osobowych będzie skutkował brakiem możliwości wykonania przez Właściciela serwisu powyższej umowy oraz jego obowiązków. Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu realizacji Usługi przez Serwis oraz Usługi przewozu.
10.9
Osoby udostępniające Dane mają prawo do żądania od administratora tych danych dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, lub ograniczenia przetwarzania.
10.10
Osoby udostępniające Dane mają prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych osobowych, prawo do bycia zapomnianym oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§11 Postanowienia końcone
11.1
Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest nieodpłatnie na stronie internetowej https://www.taniapaczka.pl/regulamin
11.2
O istotnych zmianach w Regulaminie oraz Cenniku, Właściciel Serwisu poinformuje Użytkowników drogą elektroniczną, z co najmniej z 14-dniowym wyprzedzeniem.
11.3
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy odpowiednio: Prawa przewozowego (dotyczy Usług Przewozu) oraz przepisy Kodeksu cywilnego oraz Regulaminy Przewoźników realizujących Usługę przewozu.
11.4
Wszelkie spory związane z Usługą będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.
11.5
Akceptacja niniejszego regulaminu oznacza, iż Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych dla celów związanych ze świadczeniem usług na podstawie niniejszego regulaminu i zgodnie z Polityką prywatności, stanowiącą Załącznik do niniejszego regulaminu, która jest także dostępna na stronie dla każdego odwiedzającego stronę (www.taniapaczka.pl).
Załączniki do Regulaminu
- Formularz Odstąpienia od umowy
- Regulamin przewoźnika GLS
- Regulamin przewoźnika DPD dla usług krajowych
- Regulamin przewoźnika DPD dla usług międzynarodowych
- Regulamin przewoźnika UPS
- Regulamin przewoźnika InPost
- Regulamin przewoźnika InPost Paczkomat
- Regulamin przewoźnika FedEx dla usług krajowych
- Regulamin przewoźnika FedEx dla usług międzynarodowych
- Regulamin przewoźnika Pocztex
- Regulamin przewoźnika DHL
- Regulamin przewoźnika DHL Express
- Regulamin przewoźnika Ambro Express
- Cennik usług
- Polityka prywatności