Automaty Paczkomat stały się jednym z najpopularniejszych sposobów na wysyłkę i odbieranie przesyłek w Polsce. Ich zalety, takie jak dostępność 24/7 oraz wygoda, przyciągają coraz więcej użytkowników. Często pojawia się jednak pytanie: ile jest czasu na odebranie paczki z Paczkomatu? Odpowiadamy, co się dzieje, gdy minie czas na odebranie paczki InPost oraz czy istnieje możliwość przedłużenia terminu odbioru.
Ile czasu mamy na odbiór paczki z Paczkomatu?
Standardowy czas na odebranie paczki z Paczkomatu InPost wynosi 48 godzin. To właśnie w tym czasie odbiorca powinien zgłosić się po odbiór swojej przesyłki. Czas na odebranie paczki InPost liczony jest od momentu, kiedy kurier umieści przesyłkę w Paczkomacie, a odbiorca dostanie powiadomienie SMS lub e-mail o dostarczeniu.
Warto pamiętać, że czas na odbiór może być różny w zależności od rodzaju wysyłki. Przesyłka pobraniowa, za którą płatność dokonywana jest przy odbiorze, również musi być odebrana w ciągu 48 godzin. Jeśli z jakiegoś powodu odebranie paczki z Paczkomatu nie nastąpi, zostanie ona zwrócona do nadawcy.
Zobacz również: Kiedy kurier odbiera paczki z Paczkomatu?
Odbiór paczki z Paczkomatu po terminie – czy jest możliwy?
Co może się stać, gdy upłynął termin odbioru InPost? W przypadku przekroczenia 48-godzinnego limitu czasowego nastąpi odbiór paczki przez kuriera InPost w godzinach jego pracy. Następnie przesyłka zostanie przetransportowana do najbliższego oddziału InPost i zwrócona do nadawcy na jego koszt.
Zobacz też: Jak odebrać paczkę z Paczkomatu? Instrukcja krok po kroku
Niestety, odbiór paczki po terminie bezpośrednio z Paczkomatu nie jest możliwy. Przestrzeń automacie musi być regularnie zwalniana, dlatego jeśli nie odbierzesz paczki w terminie, przy kolejnej wizycie kuriera zostanie ona usunięta z Paczkomatu i zwrócona do nadawcy.
Pamiętaj jednak, że korzystanie z automatów ma kluczową zaletę. Twojej przesyłki nie przetrzymuje kurier InPost: Paczkomat przechowuje ją przez dwie doby i umożliwia odbiór o każdej porze, również w nocy i w weekend. A co, jeśli termin upływa w dzień wolny? Czy w niedzielę zabierają paczki z paczkomatu? Co do zasady, kurierzy InPost odbierają paczki w dni robocze, jednak zdarza się, że pracują także w weekendy.
Dowiedz się więcej: Do której godziny kurierzy InPost dostarczają paczki do Paczkomatów?
Przedłużanie terminu odbioru paczki z Paczkomatu
Czy można przedłużyć czas na odebranie paczki z Paczkomatu? Tak, istnieje taka możliwość. Aby to zrobić, należy skorzystać z aplikacji mobilnej InPost. Znajdziesz w niej opcję przedłużenia terminu odbioru o dodatkowe 24 godziny. Jest to przydatne rozwiązanie, jeśli z jakiegoś powodu nie jesteś w stanie odebrać przesyłki w regulaminowym czasie.
Szczegóły dotyczące tego, jak wygląda przedłużenie czasu odbioru paczki z urządzenia Paczkomat, ile czasu na odebranie pozostało i gdzie znajduje się obecnie przesyłka, znajdziesz w aplikacji InPost Mobile. Jeśli na odebranie pozostało mniej niż 12 godzin, istnieje opcja przedłużenia terminu za dodatkową opłatą. Ile może leżeć paczka w Paczkomacie po przedłużeniu terminu odbioru? Jednorazowe przedłużenie zapewnia dodatkowe 24 godziny na odbiór przesyłki, jednak z opcji tej można korzystać wielokrotnie. Jeśli chcesz przesunąć odbiór z Paczkomatu o kilka dni, wystarczy, że każdego dnia przedłużysz termin o kolejną dobę. Pamiętaj też, że oprócz opcji dostawy do automatu Paczkomat InPost oferuje też wysyłki kurierem.
Dowiedz się więcej: Przedłużenie czasu odbioru przesyłki w paczkomacie – jak to zrobić?
Jak widzisz, to, ile paczka czeka w Paczkomacie, określa regulamin usługi i zgodnie z nim są to dwie doby. Jednak w razie potrzeby czas ten można przedłużyć o kolejne 24 godziny. Opcja ta jest dodatkowo płatna, ale możesz z niej skorzystać kilkukrotnie, jeśli chcesz przenieść termin o kilka dni. Jeśli nie odbierzesz paczki w terminie, kurier odbierze ją z paczkomatu i zwróci do nadawcy.
Zobacz też: Czy w Paczkomacie można zapłacić blikiem?